Izzivi in priložnosti za večjo samostojnost oseb s posebnimi potrebami v Sloveniji: Analiza aktivnega preživljanja prostega časa
Avtor: Društvo LEPA SI, 2024
IZVLEČEK
Raziskava z naslovom “Izzivi in priložnosti za večjo samostojnost oseb s posebnimi potrebami v Sloveniji” sistematično preučuje življenje posameznikov s posebnimi potrebami, pri čemer se analiza osredotoča na področje aktivnega preživljanja prostega časa.
Namen raziskave je bil odkriti izzive, s katerimi se soočajo osebe s posebnimi potrebami, ter raziskati priložnosti za izboljšanje njihove samostojnosti in vključenosti v družbo.
V raziskavi so bile uporabljene kombinirane kvantitativne in kvalitativne metode, vključno z anketiranjem na nacionalni ravni ter izvedbo fokusnih skupin na občinski ravni. Te metode so omogočile pridobitev vpogleda v specifične potrebe, želje in izkušnje te skupine posameznikov.
Glavni cilj raziskave je prispevati k izboljšanju prakse v javnih politikah ter v zasebnih in prostovoljnih organizacijah, s poudarkom na ustvarjanju okolja, ki bo omogočilo večjo samostojnost oseb s posebnimi potrebami v Sloveniji. Raziskava si prizadeva tudi za širše družbeno razumevanje in sprejetje ter za ustvarjanje bolj vključujočega okolja za vse posameznike, ne glede na njihove psihofizične sposobnosti. Zagotavljanje enakih možnosti je ključno za napredek družbe, kjer se spoštujejo in cenijo različne potrebe in prispevki vseh posameznikov.
Na podlagi ugotovitev so bila oblikovana konkretna priporočila za izboljšanje razmer, ki bodo pripomogla k večjemu aktivnemu preživljanju prostega časa in posledično večji samostojnosti oseb s posebnimi potrebami.
Izzivi in priložnosti za večjo samostojnost oseb s posebnimi potrebami v Sloveniji: Analiza izobraževanja po 18. letu starosti in vseživljenjskega učenja
Avtor: Društvo LEPA SI, september 2024
IZVLEČEK
Raziskava z naslovom “Izzivi in priložnosti za večjo samostojnost oseb s posebnimi potrebami v Sloveniji” se osredotoča na preučevanje življenja posameznikov s posebnimi potrebami, zlasti na izobraževanje po 18. letu starosti ter vseživljenjsko učenje.
Primarni cilj raziskave je bil prepoznati ključne izzive, s katerimi se soočajo ti posamezniki, in raziskati možnosti za krepitev njihove samostojnosti ter boljše vključevanje v širšo družbeno strukturo.
V raziskavi so bile uporabljene kombinirane kvantitativne in kvalitativne metode, ki so vključevale nacionalno anketo in fokusni skupini na lokalni ravni. Te metode so omogočile poglobljen vpogled v specifične potrebe, izkušnje in želje oseb s posebnimi potrebami.
Osrednji cilj raziskave je bil prispevati k izboljšanju praks v javnih politikah ter v zasebnem in nevladnem sektorju, z namenom ustvarjanja podpornega okolja, ki bo spodbujalo njihovo večjo samostojnost. Z raziskavo si prizadevamo tudi za povečanje družbenega razumevanja in sprejemanja različnih potreb, kar je ključno za oblikovanje bolj vključujoče družbe za vse posameznike, ne glede na njihove psihofizične sposobnosti. Zagotavljanje enakih možnosti je temelj za napredek družbe, ki ceni raznolikost prispevkov vseh njenih članov.
Na podlagi ugotovitev so bila pripravljena konkretna priporočila za izboljšanje pogojev izobraževanja po 18. letu starosti ter vseživljenjskega učenja, kar bo prispevalo k povečanju samostojnosti in boljši vključenosti oseb s posebnimi potrebami v družbo.
Ključne besede: osebe s posebnimi potrebami, izobraževanje, vseživljenjsko učenje, samostojnost, inkluzivnost
Avtor: Društvo LEPA SI, oktober 2024
IZVLEČEK
Raziskava z naslovom “Izzivi in priložnosti za večjo samostojnost oseb s posebnimi potrebami v Sloveniji” sistematično preučuje življenje posameznikov s posebnimi potrebami, pri čemer se analiza osredotoča na področje osebne asistence.
Namen raziskave je bil odkriti izzive, s katerimi se soočajo osebe s posebnimi potrebami, ter raziskati priložnosti za izboljšanje njihove samostojnosti in vključenosti v družbo.
V raziskavi so bile uporabljene kombinirane kvantitativne in kvalitativne metode, vključno z anketiranjem na nacionalni ravni ter izvedbo fokusnih skupin na občinski ravni. Te metode so omogočile pridobitev vpogleda v specifične potrebe, želje in izkušnje te skupine posameznikov.
Glavni cilj raziskave je prispevati k izboljšanju prakse v javnih politikah ter v zasebnih in prostovoljnih organizacijah, s poudarkom na ustvarjanju okolja, ki bo omogočilo večjo samostojnost oseb s posebnimi potrebami v Sloveniji. Raziskava si prizadeva tudi za širše družbeno razumevanje in sprejetje ter za ustvarjanje bolj vključujočega okolja za vse posameznike, ne glede na njihove psihofizične sposobnosti. Zagotavljanje enakih možnosti je ključno za napredek družbe, kjer se spoštujejo in cenijo različne potrebe in prispevki vseh posameznikov.
Na podlagi ugotovitev so bila oblikovana konkretna priporočila za izboljšanje razmer, ki bodo pripomogla k boljšemu izvajanju osebne asistence in posledično večji samostojnosti oseb s posebnimi potrebami.
Ključne besede: osebe s posebnimi potrebami, osebna asistenca, samostojnost